۱۳۸۹/۰۱/۳۱

455

خیرآبادی مُرد، ما آخرش نفهمیدیم اسمش حمیده بود یا نادره. مملکته داریم؟

۳۲ نظر:

  1. من خیلی دوسش داشتم :(

    پاسخحذف
  2. شما ها خوبید اما نمی دونم گاهی چرا از خود بی خود می شید و احتمالا از بی حرفی می زنید به خاکی ! اینم به جای تسلیت گفتن تونه . به احترام اون خیلی ها که الان غصه داره خانم خیر آبادی هستند می تونستید یک طور دیگه بنویسید . یا اصلا چیزی نگید و سکوت کنید .
    اون از طرز برخوردتون با یک هنرمند مردمی مثل علی صادقی و حالا هم ...
    نمی دونم واقعا . هر کسی به یک جایی تو این دنیای وب نویسی می رسه سریع خودش رو گم می کنه . مملکته داریم ؟!

    پاسخحذف
  3. الان که اسمش شده مرحومه
    مملکته داریم

    پاسخحذف
  4. به عنوان منفورترین مملکت دنیا از نظر مردم کشورهای مختلف شناخته میشیم بعد توی "مملکته داریم؟" هیچ بازتابی نداره، مملکته داریم؟

    پاسخحذف
  5. آخی
    خدا رحمتش کنه ؟
    کی ؟
    مملکته دیگه
    هی غر بزن .

    پاسخحذف
  6. سلام،
    وبلاگ قشنگى دارين،
    ولى عزيز من، اگه ما به هنرمندهاى خودمون احترام نذاريم، كى مى خواد بذاره؟
    بهتر نيست به جاى اينكه بگى "مُرد"، مثلا بگى "از بينمون رفت" يا يه چيز ديگه كه همراه با احترام بيشتر نسبت به اين هنرمند خوب و قديميمون باشه ؟


    موفق باشي.



    .سامان.

    پاسخحذف
  7. سلام وقت بخیر وبلاگ شما واقعا نوآوری جالبی بوده و من همیشه میام میخونم ولی تو مملکت ما من نمیدونم چرا آدما ظرفیت ندارن نمیتونن بزرگی خودشونو ادامه بدن آخه بنده خدا این رسمشه یه نفر کا تازه فوت شه بگی مرد مگه شما خدایی ناکرده فارس یا کیهان هستین این عوض تسلیت گفتنه اما امیدوارم موفق باشین

    پاسخحذف
  8. قسمت هنرمندان تو بهشت زهرا رونق گرفته یه مدته ! مملکته داریم ؟!

    پاسخحذف
  9. عزرائیل دیگه شورشو دراورده. یعنی چه این کارا؟

    پاسخحذف
  10. سلام دوست عزیز!
    وبلاگت حرف نداره!
    اول از همه این که نمیدونم چرا عزراییل سال کار مضاعفو جدی گرفته!کاش اصل کاری رو میبرد تا تو اسم وبلاگتو بذاری ... به چه مملکتی داریم

    به من سربزنید ! با تبادل لینک موافقید؟

    پاسخحذف
  11. متاسفم که این پست رو با این ادبیات توی این وبلاگ میخونم. واقعیتش انتظار نداشتم.
    شاید مربوط به برنده شدنتونه که اینقدر بالا می پرید.

    پاسخحذف
  12. سلام خدا رحمتش کنه ولی فکر نمی کنم واژه مرد با از بین ما رفت و..... فرقی به حالش بکنه که ما گیر دادیم بهش مملکته داریم؟

    پاسخحذف
  13. خطاب به خواننده‌ها:

    عرض شود آدمی که می‌میره، می‌میره! فرقی‌ هم نمی‌کنه ما بگیم مرد، به جهان باقی شتافت، از میان ما رفت، در گذشت، صعود کرد، دار فانی را وداع گفت... یا هر چیز دیگه! این‌ها ترکیب‌هایی هست که ماها ساخته‌ایم که مردن آدم‌ها رو محترم کنیم، یا به خیال خودمون وقتی آدم‌هایی با درجات مختلف می‌میرن، مردن‌شون رو درجه بندی کنیم! از همه بیشتر هم بین ما ایرانی‌ها که بیشتر زندگی‌مون رو صرف این مباحث می‌کنیم رایج هست! از عوارض همین مملکت هم هست که داریم. بابا جان مرد یعنی مرد! یعنی نفس دیگه نمی‌کشه! حالا شما هر جور دوست دارین بخونینش!

    خطاب به نویسنده‌ها:

    خیلی هم خوب می‌نویسین! مشکل دوست عزیزی هم که در مورد "خود-گم‌کردگی" وبلاگ‌نویس‌ها گله کرده بود اینه که ایشون فکر می‌کنند هر کس بر اساس ایده‌آل‌های ایشون ننویسه خودش رو گم‌کرده! در ضمن علی صادقی! هنرمند؟!! مگر هر کس جلوی دوربین لودگی کرد می‌شه هنرمند؟!! مردمی شاید، ولی هنرمند کلمه‌ی سنگینی هست برای خطاب کردن ایشون!

    پاسخحذف
  14. مدتیه واقعاً پست های این وبلاگ نازل و سطحی شده ، به نظر میاد کم آوردید یا انگیزه ندارید.نمی دونم ، در هر حال مدتیه که با خوندن مطالبتون هیچی عائدمون نمیشه. این پست هم اصلاً مودبانه نبود. یه بازیگر محبوب تا این اندازه ، نباید با یه همچین ادبیاتی در مورد فوتش یاد بشه. اینجوری بخواید پیش برید ، سال دیگه هیچ کس شما رو به یاد هم نخواهد داشت.

    پاسخحذف
  15. خيرآبادي مرد؟؟؟
    اصلا از نويسنده هاي مملكته داريم انتظار اين ادبياتو نداشتم!!!

    پاسخحذف
  16. خدایشش داش ممد گند زدی!
    من جای تو بودم ول می کردم این وبلاگ رو
    مملکت رو بیخیال ولی با آبروی مملکته؟! ما داریم بازی نکن حاجی

    پاسخحذف
  17. من خیلی وقته اینجا میام اما اولین باره که کامنت میذارم.
    من نمیدونم مدیر اصلی و رییس اینجا کیه.میخوام بهش بگم من و امثال اصلا اجازه نمیدیم یه آدم کوته فکر بیاد به این راحتی به هنرمندی که چند نسل این مملکت باهاش خاطره دارند توهین که هیچی حتی بخواد ذره ای بی احترامی کنه.
    ایشون اسمش هر چی که بود یا نبود اصلا به من و شما ربطی نداره.
    راست میگید خلیج فارس رو حفظ کنید که بچه هاتون دو روز دیگه وبلاگ نزنن بگن یه دریا جنوب کشورمون داریم نمیدونیم اسمش چیه،مملکته داریم.

    پاسخحذف
  18. من در جواب همه ی شما باید بگم اولا من همیشه اینطوری می نوشتم یعنی هیچوقت با مرده ها و زنده ها رودروایسی نداشتم
    دوما من بی احترامی نکردم، مرد گفتم مرد! مرگ حقه! حالا اگه اینا زنده بودن خودتون هرچی از دهنتون درمیومد بهشون میگفتین، حالا که مرده شده ننه بزرگتون! مملکته داریم؟

    پاسخحذف
  19. مممد جان من یک کامنت با همین مضمون که شما فرمودین گذاشتم ولی نمی‌دونم به چه جهت سانسور شد؟!

    پاسخحذف
  20. اگه خفه شی هیچی ننویسی سنگین تری.

    واقعا هم عجب مملکتی داریم که جوون هاش شعورشون همینقدره. بجای احترام گذاشتن و یاد نیک کردن از یه هنرمند قدیمی که جای مادربزگشونه این چرندیات رو مینویسن، یه عده نادون تر از خودشون هم like میزنن

    پاسخحذف
  21. "دوما من بی احترامی نکردم، مرد گفتم مرد! مرگ حقه! حالا اگه اینا زنده بودن خودتون هرچی از دهنتون درمیومد بهشون میگفتین، حالا که مرده شده ننه بزرگتون! مملکته داریم؟"
    تو کی هستی که از طرف همه نظر میدی که اگر زنده بود ما بهش بی احترامی میکردیم؟
    حالا اگه یه عده رفقای بی ادب هم دورو بر خودتن که با بی احترامی حرف میزنن فکر نکن همه اینطورن
    من یکی که همیشه این خانم مهربون رو دوست داشتم و پارسال که حرف مریض احوالیش بود خیلی ناراحت شدم

    مشکلمم فقط کلمه مرد نبود، اینکه اسمشو مسخره کرده بودی. یعنی انقدر از پشت کوه اومده هستی که تا حالا ندیدی خیلی هنرمندها اعم از نویسنده و بازیگر یک اسم هنری هم دارن؟ فقطم مختص ایران نیست

    پاسخحذف
  22. حمیده یا نادره هیچ فرقی نمی کنه . مهم اینکه الان مرده . خدایش بیامرزد

    پاسخحذف
  23. کیمیا جان! وقتی یه نفر مرد میگن مرد!(مخصوصا تو طنز) اسمش رو هم مسخره نکردم، گفتم نفهمیدیم بالاخره نادره بود یا حمیده! حالا اینکه شما نوع طنز حالیتون نشده یه بحث دیگه ست! من الآن بین پست خودم و کامنتای شما دارم میبینم فقط توی کامنتای شما بی احترامی و توهین پیدا میشه. خودتون یه نگاه بندازین از بالا تا پایین

    پاسخحذف
  24. خانمها! آقایون! چتون شده؟! چرا نمی خواید قبول کنید که اونها مردند؟! ملک مطیعی و بنفشه خواه و خیر آبادی و کردان! همه مردند! چه خوب چه بد! چه دوستشون داشته باشیم چه نه. چه از اقوام ما باشند چه از دشمنهایمان! چرا برای خودتون تابو درست می کنید که کلمه ی "مردن" بده و خوبش میشه "به دیار باقی شتافتن"؟! بابا بزرگ من هم مرده. به دیار باقی نشتافته. هیچ علاقه ای هم نداشت که بخواد بشتابه! بابا بزرگ و مامان بزرگ خیلی از شماها هم مرده. می خواین بخواین نمی خواین نخواین. ولی جمله احساسیش میشه "از بین ماها رفت" و جمله خبریش میشه "مرد". این یه جمله بی احساس هست, اما توهین نیست.
    قضیه شده مثل اون که یکی به یکی دیگه میگه "تو" اون یکی میگه "ادبت کجا رفته بی شعور کثافت احمق مادر [...]! باید بگی شما!"

    پاسخحذف
  25. عزیزانی که ادعا دارن گفتن کلمه‌ی "مرد" بی‌احترامی هست، کمی فکر کنین: وقتی دوستی رو می‌بینین و می‌خواین خبر مرگ کسی رو به‌ش بدین چه فعلی رو استفاده می‌کنین؟ می‌گین درگذشت؟ می‌گین فلانی از میان ما رفت؟! نه! توی فارسی محاوره‌ای یا می‌گن فلانی مرد، یا می‌گن فوت کرد. تازه پنجاه‌پنجاه هم نیست، شاید بگم هفتاد-سی باشه نسبت مرد به فوت کرد. وبلاگ هم انعکاسی از زبان محاوره‌ای هست. به طنز بودن یا نبودن وبلاگ هم ربطی نداره اگر بخوای محاوره‌ای بنویسی همینه که هست. من خودم هم همیشه فعل مرد رو استفاده می‌کنم، وقتی شاملو مرد، گفتم مرد، وقتی پاواراتی و پاپ و حسین پناهی و خسرو شکیبایی و... هم مردند گفتم مرد. کمی فکر کنید که خودتون هم به دوستان‌تون نگفتید: شنیدی خسرو شکیبایی مرد؟‍‍!
    خیلی ها هم صحبت از ادب زده بودند، لطفن برگردید کامنت قبلی من رو روی همین صفحه بخونین، ادب یک چیز خیلی نسبی هست که برای ما ایرانی‌ها هم غلط تعریف شده! چیزی که ما ایرانی‌ها به‌ش می‌گیم ادب تملق هست در واقع. تعریف ادب و کج‌فهمی‌ ما از ادب از حوصله‌ی این کامنت و این وبلاگ خارج هست.

    در ضمن کامنت‌ها همه نصفه نیمه منتشر شده‌ن! گویا کسی سمت چپ صفحه رو قیچی کرده باشه.

    پاسخحذف
  26. وبلاگت افت شدیدی کرده
    بهتره پستها رو فیلتر کنید ! البته از نوع خوبش

    پاسخحذف
  27. سلام
    سر یه کلمه مرد یا از بینمون رفت کلی به هم دیگه فحش می دیم
    مملکته داریم!

    پاسخحذف
  28. فک کنم دوستان اینجا رو با مراسم تدفین و بزرگداشت اشتبا گرفتن.
    بابا مثه اینکه وبلاگ طنزه هااااا
    دیگه شورشو در نیارین.
    (البته این خصلت ما ایرانیاس.)
    مملکته داریییییییییییییییم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  29. خیلی هم وبلاگ خوبی داری!
    غمت نباشه داداش!!!!
    اینها مغزشون خیلی بستس....

    پاسخحذف